Till vänster hittar du svar på en del av de vanligaste frågorna vi får, använd gärna sökfältet för att snabbt hitta ett svar på din fråga.
Hittar du inte svaret på det du undrar är du välkommen att ställa en egen fråga genom att klicka på fråga oss.
Denna sidan ska vara både informativ och trevlig för alla besökare. Därför förbehåller vi oss rätten att ta bort kommentarer som inte är konstruktiva eller håller god ton. Dina personuppgifter hanterar vi i syfte att svara dig. Ditt namn och mailadress (mailadress syns aldrig offentligt) tas bort efter maximalt 1 år. Se hela vår policy för innehåll och personuppgifter här.
Vill du ta kontakt med oss hittar du våra kontaktuppgifter här.
Köttet i våra oxpytt produkter kommer för tillfället från Brasilien.
Vi kommer i den närmaste framtiden att byta till leverantörer i Europa.
Ha en bra dag,
Kenneth på Findus.
Vi jobbar kontinuerligt med att säkerställa bästa kvalitet på våra produkter. Detta inkluderar både kvalitet på de ingredienser som vi använder som ursprunget, d v s. var de kommer ifrån. Vi har inget specifikt datum för ett eventuellt byte av ursprungslandet av nötköttet i Oxpytt men det är fortsatt något som vi tycker är intressant och något vi kommer utreda vidare.
Fredrik på Findus.
Är det lagligt?
/ lars
Tack för ditt meddelande. Vi tycker precis som du att det är viktigt att veta varifrån ingredienserna i våra produkter kommer från och undviker råvaror från vissa länder och regioner. Brasilien är dock ett land som vi accepterar att köpa ifrån, men utvärderar samtidigt möjligheten att köpa kött från andra länder. När och om detta kommer bli av, vet vi dessvärre inte idag.
Önskar dig en fortsatt fin dag!
Med vänliga hälsningar,
Siri på Findus Konsumentkontakt
Vilka länder accepterar ni inte och varför?