Till vänster hittar du svar på en del av de vanligaste frågorna vi får, använd gärna sökfältet för att snabbt hitta ett svar på din fråga.
Hittar du inte svaret på det du undrar är du välkommen att ställa en egen fråga genom att klicka på fråga oss.
Denna sidan ska vara både informativ och trevlig för alla besökare. Därför förbehåller vi oss rätten att ta bort kommentarer som inte är konstruktiva eller håller god ton. Dina personuppgifter hanterar vi i syfte att svara dig. Ditt namn och mailadress (mailadress syns aldrig offentligt) tas bort efter maximalt 1 år. Se hela vår policy för innehåll och personuppgifter här.
Vill du ta kontakt med oss hittar du våra kontaktuppgifter här.
Anledningen till att det är svårt att hitta Findus Broccoli i butiken just nu är för att tyvärr var förra årets vinterskörd av broccoli mycket dålig på grund av vädret. Som ett resultat kunde våra granskade och certifierade leverantörer endast leverera en del av vår totala beställningskvantitet av broccoli som uppfyller våra kvalitetsstandarder. Vi kunde ha accepterat en sämre kvalitet på grönsaken för att fortsätta erbjuda produkten, men detta var uteslutet för oss, då vi alltid vill garantera våra kunder oklanderlig kvalitet.
Så vi bestämde oss för att inte acceptera dålig kvalitet på broccoli. Istället arbetar vi tillsammans med våra leverantörer för att förbättra kvaliteten inför nästa säsongs skörd. Det betyder att vi förmodligen inte kommer att kunna tillhandahålla broccoli förrän nästa säsong.
Vi är medvetna om att denna situation inte är optimal, men vi hoppas att du kan förstå vårt beslut.
Fredrik på Findus